Analiza ryzyka

Analiza ryzyka utraty danych

Jeżeli zastanawiasz się nad bezpieczeństwem Twoich danych oraz tym, czy dane w Twojej organizacji są bezpieczne to należy zacząć od inwentaryzacji. Zanim zaczniemy planować system kopii bezpieczeństwa, musimy najpierw wiedzieć jakie mamy dane i gdzie się znajdują? Warto się na chwilę zatrzymać i zrobić taką analizę bezpieczeństwa danych raz a dobrze, żeby uniknąć sytuacji w której nasz system kopii bezpieczeństwa mimo, że jest sprawny to zawiódł gdyż będzie nie do końca przemyślany, niekompletny.

Co brać pod uwagę?

Wszystkie dane które wytworzyliśmy czy pozyskaliśmy a ich odtworzenie będzie niemożliwe, trudne lub po prostu czasochłonne są warte, tego by się na nich na chwilę skupić i rozważyć przy planowaniu kopii bezpieczeństwa. Po wpisaniu nazwy zasobu danych zaczną się pojawiać następne pola.
Najczęściej występujące dane które warto rozważyć przy tworzeniu strategii kopii bezpieczeństwa a nie rzadko umykają w bieżączce:

 

  • Programy księgowe / magazynowe / płacowe
  • Pliki z dokumentami, umowami, zdjęcia, dokumentacja
  • Menadżery haseł
  • Archiwalne dane i aplikacje, których już nie używamy które musimy trzymać zobligowani przez prawo

Formularz analizy ryzyka utraty danych

Dla ułatwienia rozpoczęcie prac nad kompetnym systemem kopii bezpieczeństwa, przygotowaliśmy poniższy formularz. Dane wpisywane nie są nigdzie zapisywane poza Waszą przegladarką. Po uzupełeniu możesz wydrukowanć i zachować do późniejszejszych rozwarzań.

1
Zasób danych Wpisz jednoznacznie dla Ciebie zrozumiała nazwę zasobu, aplikacji, magazynu danych.
?

1
Zasób danych Wpisz jednoznacznie dla Ciebie zrozumiała nazwę zasobu, aplikacji, magazynu danych.
?