Sieci
Jak pomagamy
Dostawca Internetu ma częste awarie? Uniemożliwia Ci to prace?
Zapasowa łącze do Internetu
Konfigurujemy zapasowa łącza do Internetu bazujące na sieci komórkowej. Jeżeli Twoje podstawowe łącze do Internetu ma awarię to użytkownicy automatycznie zostają przekierowani przez zapasowe łącze. Rozwiązanie na ogół nie wymaga dodatkowej infrastruktury.
Sieci czyli co?
Najogólniej mówiąc: jest to, to wszystko, co pozwala się łączyć dwóm lub więcej urządzeniom. Tylko, że to nie całkiem tak :). Jeżeli na początku w biurze jest kilka komputerów, to jedyne co potrzeba, to dostęp do Internetu, jakieś łącze internetowe, jakiś ruter WiFi i problem rozwiązany. Nie ma co utrudniać, ponieważ w zasadzie problem jest rozwiązany. Jednak z czasem, na ogół wraz ze wzrostem ilości komputerów, serwerów i urządzeń w sieci, sprawy się nieco komplikują. Zatem co w raz ze wzrostem często konfigurujemy w firmach naszych Klientów?
Firewall
Najczęściej pełni też rolę rutera. Potrzebny jest, żeby móc kontrolować np. kto ma dostęp do serwera, kto do drukarek Itp. Często również wykorzystywany do aktywnego filtrowania ruchu, blokując automatycznie ruch do serwerów „znanych” jako niebezpieczne. Tzw IDS/IPS (ang. Intrusion Detection System, Intrusion Prevention System). Aktualizacja list takich serwerów odbywa się automatycznie w tle. Czasami Klienci potrzebują wyjątkowo niezawodnego dostępu do Internetu. W takich wypadkach konfigurujemy zapasowe łącze, na przykład łącze komórkowe, które przejmuje rolę podstawowego często nawet niezauważalnie dla użytkowników.
VPN
W urządzeniach typu firewall najczęściej dostępne są VPN (Virtual Private Network). Służą do tworzenia szyfrowanych tuneli łączących np. dwa oddziały firmy lub pracowników do firmy. Pozwalają korzystać z urządzeń, serwerów, plików dostępnych w biurze bez ryzyka wystawiania naszych zasobów na publiczny dostęp czy podsłuchania transmisji.
Wi-Fi
Jeżeli w firmie jest kilka AP (Access Point), a dodatkowo jest kilka lokalizacji, to zarządzanie takimi sieciami Wi-Fi w standardowy sposób jest uciążliwe i nieefektywne. Zmiany haseł czy dostępów w praktyce są bardzo utrudnione. W takich przypadkach wdraża się centralne zarządzanie pozwalające jednym „klik” zmieniać ustawiania we wszystkich lokalizacjach
Dlaczego z nami?
Z większością naszych Klientów mamy stałą formę współpracy, co sprawia, że poza wsparciem bieżącym zależy nam również żeby ich sieci pracowały dla nich bez przerwy i bezproblemowo. Dlatego najczęściej automatycznie monitorujemy urządzenia sieciowe naszych Klientów. Część problemów jest wykrywana i usuwana zdalnie, zanim użytkownik zauważy.